duminică, 7 iunie 2015

Într-o vreme (în stilul lui Perec)


Într-o vreme, îmi plăcea să citesc poezii în pădurea de la Cetățuia; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să fac plajă pe acoperișul blocului; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să port o brățară de oțel la încheietura mînii stîngi și părul împletit în coadă, spre uimirea Alinei M.; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să dorm pe podeaua tare, ca reumaticii; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea o femeie cu ochii negri; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să decupez articole din România literară și din Contemporanul; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să stau de vorbă cu înțelepții; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să țin cursuri și seminarii; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să mă gîndesc la moarte ca la o posibilitate imposibilă; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăceau papanașii cu smîntînă și ciorba de văcuță; acum, nu.

Într-o vreme, îmi plăcea să mă gîndesc la anul 2000; acum, nu.

Într-o vreme, nu aveam dureri de spate și puteam sări într-un picior cam de aici și pînă la Hîrlău; acum, da / nu...


P. S. În imagine: Hélène Morio: Portret pe fond bleu  (1945).

6 comentarii:

Miron Dan spunea...

Intr-o vreme îmi placea... pare un poem. Imi place. Puteti scrie unul si in varianta cealalta: Intr-o vreme nu-mi placea?

ionelmuscalu spunea...

Un poem ca auzul, tragic şi realist!

Cărți și călătorii spunea...

Încă un text frumos și amuzant. ;) E o plăcere să vă citesc de fiecare dată!

vio spunea...

A trecut mult timp de cînd am citit ceva Perec şi nu îmi dau seama ce vreţi să spuneţi cu "în stilul lui Perec". La ce anume vă referiţi?

Valeriu Gherghel spunea...

Am parodiat acest mic text al lui Georges Perec:

"Je n’aimerais pas vivre en Amérique mais parfois si
Je n’aimerais pas vivre à la belle étoile mais parfois si
J’aimerais bien vivre dans le cinquième mais parfois non
Je n’aimerais pas vivre dans un donjon mais parfois si
Je n’aimerais pas vivre d’expédients mais parfois si
J’aime bien vivre en France mais parfois non...”.

Textul continuă, dar sper că v-am dat o idee :)

Mulțumesc tuturor pentru comentarii.

vio spunea...

Vă mulţumesc!