sâmbătă, 7 martie 2015

Lista incompletă a noilor apariții editoriale. Sau cum voi sărăci complet



Cât timp am scris la volumul de eseuri, n-am putut urmări cu atenția cuvenită noile apariții editoriale. Astăzi mi-am făcut timp, am răscolit publicațiile culturale și blogurile, am citit recenzii și prezentări de carte, și am ales, într-un final, câteva titluri pe care am de gând să mi le procur cât de repede voi putea. Toată lumea a trăit sentimentul de rătăcire care te cuprinde când intri într-o librărie și nu ești înarmat cu o listă. Te apucă durerea de cap. Nu înțelegi nimic, titlurile și autorii se amestecă într-un vălmășag amețitor. Pentru a nu fi cuprins de vertij când voi pătrunde emoționat în Librarium Palas (în seara asta, probabil), mi-am făcut, așadar, lista. Mă gândesc că enumerarea mea poate fi de folos și altor cititori împătimiți, care au trecut / trec prin încercările psiho-somatice descrise mai sus și încă nu le-au priceput cauza.

Deci așa:


1. Sei Shonagon, Cartea pernei. Confesiunile unei doamne de onoare de la curtea imperială japoneză, ediție îngrijită și introducere de Meredith McKinney, traducere din limba engleză de Ioana Aneci, Iași: Polirom, 2015, 480p., 27.95 lei.

2. John Steinbeck, Călătorii cu Charley, traducere din limba engleză și note de Gabriela Tănase, Iași: Polirom, 2015, 328p., 34.95 lei.

3. Milan Kundera, Sărbătoarea neînsemnătăţii, traducere din franceză de Ioana Pârvulescu, București: Humanitas, 2014, 132p., 22 lei.

4. Nikos Kazantzakis, Căpitanul Mihalis: Libertate sau Moarte, traducere de Ion Diaconescu, București: Humanitas, 2014, 528p., 49.90 lei.

5. Meir Shalev, Roman rusesc, traducere de Gheorghe Miletineanu, București: Editura Univers, colecția ”Globus”, 2015, 472p., 49.90 lei.

6. Anne B. Ragde, Plopii din Berlin, traducere de Aurora Kanbar și Erling Schøller, București: Editura Univers, 2015, 288p., 34.90 lei.

7. W. G. Sebald, Inelele lui Saturn, traducere din limba germană și note de Vasile V. Poenaru, București: Editura ART, 2014, 304p., 19.90 lei.

8. Rabee Jaber, Povestea lui Hanna Yakub, traducere din arabă şi note de Dumitru Chican, București: Editura Pandora M, Grupul Editorial Trei, 2014, 272p., 29 lei.

9. *** O sută şi una de nopţi, traducerea din limba germană de Alexandru Al. Şahighian, după o traducere din limba arabă de Claudia Ott, București: Editura Baroque Books & Arts, 2014, 376p., 64.90 lei.


Unele cărți numite mai sus au prețuri foarte pipărate. Dacă aveți răbdare, puteți aștepta Târgul de carte Bookfest de la sfârșitul lunii mai, unde cărțile se vor da, probabil, la un preț ceva mai mic. Există și varianta librăriilor online. Dacă nu aveți răbdare, amintiți-vă că orice viciu costă și că adevărata plăcere pretinde curaj, spontaneitate și un pic de inconștiență...

P. S. În Imagine: Anonyme, Le colporteur (secolul XVII).

3 comentarii:

Ema Cojocaru spunea...

Frumoasă listă și uimitor de scurtă, dacă privim pe termen lung. Dar, pentru o singură sesiune de cumpărături în librărie, se pare că vă faceți de cap. :)
Dacă erați în București (sau eu în Iași), vă împrumutam „Roman rusesc” și „Plopii din Berlin”. Din lista aceasta am și eu în vizor „Inelele lui Saturn”; de fapt, am rămas tare uimită când am văzut că s-a tradus la noi. Pe unii autori m-am obișnuit să îi întâlnesc doar în listele cititorilor străini de pe Goodreads, nu și la cei români. Mă bucur de fiecare dată când văd că respectivii autori au trecut și granița țării noastre. :)

heraasku spunea...

pret mic la targuri? n-am gasit. pe net sunt cele mai ieftine. elefant, emag, libris. daca mai prinzi si ceva reduceri te-ai scos. am luat MoYan pe net, in acelasi timp cu Bookfest, cu 30% mai ieftin. in acelasi timp... editura credea ca se imbogateste in timp ce negustorul i-a luat banii. ma bucur!

Valeriu Gherghel spunea...

@ Ema. Daca faceam o lista mai lunga, riscam sa mor de foame. Cu lista asta imi mai ramane de un iaurt inainte de culcare :))

@ Heraasku. Adevarat, librariile online tind să distrugă editurile. De curand a fost si un scandal legat de Amazon.com. Problema e urmatoarea. Cand vor distruge toate editurile, ce vor mai vinde librăriile online? Parfumuri, picaturi de pus in nas?