luni, 17 noiembrie 2014

Gaudeamus: 5 x 5 x 5


Nu știu dacă voi ajunge la Tîrgul de carte Gaudeamus (19 - 23 noiembrie ac). Mi-aș dori din suflet. Bucureștii sînt un oraș superb. Aproape la fel de frumos ca Iașii. Cea mai mare opreliște este obligația de a-mi ține conștiincios cursurile. Cea mai mică opreliște este faptul că, de la Iași pînă la București, trenul face cît și de la București pînă la Iași, adică șapte ore și ceva, mai lent decît în Evul Mediu, pe vremea pecenegilor și cumanilor.

Dar  dacă aș ajunge și aș ajunge, la Gaudeamus, cu voia lui Dumnezeu, aș cumpăra neapărat cărți, cît mai multe. Din oferta anunțată cu surle și trîmbițe, am ales pentru seara asta cîte cinci titluri de la trei edituri. Luați, deci, un pix și notați...


Polirom & Cartea Românească:

1. Emil Brumaru & Veronica D. Niculescu, Cad castane din castani. Amintiri de ieri și azi, Polirom.
2. Orhan Pamuk, Casa tăcerii, traducere de Luminița Munteanu, Polirom,
3. John Williams, Stoner, traducere de Ariadna Ponta, Polirom.
4. Eugen Negrici, Emanciparea privirii. Despre binefacerile infidelității, Cartea Românească.
5. Florina Pîrjol, Carte de identități, Cartea Românească.


Humanitas:

1. William Golding, Beznă clară, traducere de Iulia Gorzo.
2. Mircea Cărtărescu, Fata de la marginea vieţii. Povestiri alese.
3. Milan Kundera, Sărbătoarea neînsemnătăţii, traducere de Ioana Pârvulescu..
4. Evgheni Vodolazkin, Laur, traducere de Adriana Liciu.
5. Ludmila Uliţkaia, Medeea şi copiii ei, traducere de Gabriela Russo.


Univers (& colecția Globus):

1. Ali Smith, Era să fiu eu, traducere de Carmen Scarlet.
2. Patricia Melo, Elogiul minciunii, traducere de Anca Ferro.
3. Lydia Davis, Sfîrşitul poveştii, traducere de Veronica D. Niculescu.
4. Clarice Lispector, Aproape de inima vijelioasă a lumii, traducere de Dan Munteanu Colan.
5. Alessandro Baricco, City, traducere de Patricia Rădulescu.


P. S. În imagine: Jean-Baptiste Camille Corot (1796 - 1875), Liseuse couronnée de fleurs ou la muse de Virgile, 1845.

3 comentarii:

Adriana spunea...

Buna! Tocmai ce te-am descoperit la Capricornk13 si ma bucur nespus! :)
Iti multumesc pentru recomandari, le notez imediat!
As avea si eu cateva carti care-mi sunt tare dragi, poate iti va face placere sa le citesti: Conjuratia imbecililor - JK Toole, Intriga matrimoniala - Jeffrey Eugenides, Memoriile unei fete cuminti, Femeia sfasiata - Simone de Beauvoir, Femeia alba pe bicicleta verde - Monique Roffey.
Ca o sugestie: daca nu poti ajunge la Gaudeamus, roaga pe cineva sa-ti cumpere cartile, apoi sa ti le transmita prin curier. ;)
Zi frumoasa!

capricornk13 spunea...

Stiti cat de frumoasa este Stoner?! Ce ma bucur c-au tradus-o, nu-mi vine sa cred. L-am descoperit complet intamplator pe autor cu acest roman in vara asta si am ramas indragostita pe veci. Mi se pare un scriitor aproape la fel de mare ca Richard Yates pe care l-am descoperit tot din intamplare (Hollywood-ul sa traiasca...)

Valeriu Gherghel spunea...

@ Adriana. Mulțumesc din suflet pentru recomandară. J.K Toole și Simone de Beauvoir am citit. Minunate cărți. Am rugat deja.

@ capricornk13: da, voi citi negreșit Stoner. Poate o s-o discutăm împreuna :)