joi, 27 decembrie 2012

N. Steinhardt: Scrisori către Valeriu Gherghel (2)


Reproduc încă o scrisoare:

Rohia, 22 ianuarie 1986

Iubite domnule Gherghel,

Bătrânii au mâncărimea scrisului!

Nici n-au apucat să apară Degetele zdrobite, încă nici n-am primit răspuns la propunerea referitoare la o nouă anchetă (”textul decisiv al vieții Dvs.”) că daimonul scrisului îmi și dă ghes să vin cu o nouă întrebare: Ar fi Opinia [studențească] (ori altă revistă ieșeană) dispusă a-mi publica un text lung, 34 file dactilografiate (la două rânduri cu spații libere și margine lată), intitulat ”Convorbiri cu Sergiu Al-George”?

Sergiu Al-George, medic și orientalist, mi-a fost coleg de detenție și – îndrăznesc a spune – prieten. Un om admirabil. Textul meu reprezintă amintiri și convorbiri libere despre subiecte foarte diferite (artă, medicină, drumeție, literatură, etică…) cu omul acesta de mare valoare, ținută și cultură. Aș fi fericit să poată apărea textul meu, de preferință într-o revistă studențească (ar putea fi publicat într-o serie de 2-4 texte.)

Bună ziua mi-ați dat, belea v-ați căpătat!

Cu sinceră și aleasă afecțiune,
pisălogul N. Steinhardt

Niciun comentariu: