miercuri, 1 septembrie 2010

Lumea lui Borges într-un dicționar


Există cu siguranță admiratori ai operei lui Jose Luis Borges (și) printre cititorii acestui blog. Eu, de pildă, sînt unul dintre ei, cel mai neînsemnat și mai nedemn. Pentru admiratorii marelui prozator și poet, aș recomanda astăzi un dicționar al universului narativ al lui Borges.

Dicționarul a fost compilat de Evelyn Fishburn și Psiche Hughes și s-a tipărit la editura londoneză Duckworth, în 1990. Cei care doresc să-l consulte pot face cu încredere click chiar AICI .

Ca supliment aș oferi și un eseu despre relația lui Borges cu kabbalah, redactat de aceeași Evelyn Fishburn.

V. G.

N. A. Irma Kusiani: A Walk With My Dreams (2010).



5 comentarii:

silviacuore spunea...

Nu există pentru Borges cititor neînsemnat şi nedemn. Mai ţineţi minte ce spunea? El însuşi a fost un mare Cititor...

Valeriu Gherghel spunea...

Foloseam, fireste, un topos al modestiei...

ruxces spunea...

pe la 19 ani i-am trimis o scrisoare lui Borges despre Tlon... dar fireste ca nu am primit raspuns niciodata! de trimis am trimis-o in spaniola si o vreme am chiar pastrat copia scrisorii...

Valeriu Gherghel spunea...

Daca Borges v-ar fi raspuns, astazi ati fi putut vinde epistola la Christie's si ne-am fi inbogatit...

ruxces spunea...

cumparam o insula pentru prieteni :) si pentru o noua biblioteca din alexandria!