luni, 8 iunie 2009

Constantin Noica: Scrisori către Valeriu Gherghel (6)


Nu mai este mult – o lună – şi se va împlini suta de ani de la naşterea lui Constantin Noica. În aşteptarea acestui eveniment, “public” astăzi o nouă scrisoare din epistolarul nicasian. Ea vădeşte un aspect foarte puţin subliniat de comentatori ori negat de-a dreptul de către contestatarii filosofului: atenţia şi grija faţă de celălalt, puterea de a-i spune în necaz o vorbă bună.
Menţionez, de asemenea, că în octombrie-noiembrie 1981, apărea în librării o carte mult aşteptată de toţi: Devenirea întru fiinţă. Tratatul de ontologie (Bucureşti, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1981, 392p.).
V.G.

10. XII. 981, Păltiniş

Dragul meu,

Îţi recitesc scrisoarea din 30. X. şi mă întreb ce situaţie ai. Îmi pare extrem de rău că nu te-am putut ajuta la timp cu o adresă către şcoală: n-am obţinut-o, cum speram!

Cred că ţi-am spus un cuvânt despre articole. Îţi voi trimite săptămâna viitoare din Sibiu cartea scoasă [cuvânt greu lizibil; lecţiunea e probabilă, VG], pentru d-ta şi alţii, dacă-i interesează şi vrei să le-o treci. Vei vedea acolo că am aşteptat până la 40 de ani ca să încerc un pas şi apoi până la 70, spre a face al doilea. Nu-ţi lua încă “orice riscuri”.

Îţi repet vorba lui Neagoe: “Cine n-are îndârjire acela îl vede pe Dumnezeu”.

Aştept cândva un semn bun,
C. Noica

P.S. Cum merge cu “Prolegomena”?

Niciun comentariu: